OTTO Media

30 nov 2017
NDD e-commerce OTTO Work Force NDL Header

E-commerce, de volgende zetten in online handel

Categorie: Nieuws

De arbeidsmarkt wordt krapper en iedereen is op zoek naar personeel. E-commerce is hot en de logistieke sector groeit! OTTO ondersteunt deze groei met innovatieve tools.

30e Nationale Distributiedag: Van ren je rot naar e-commerce
Woensdag 29 november vond de 30e Nationale distributie dag plaats in de schouwburg van Venray. De distributiedag stond in het thema van Ren je rot naar e-commerce: De volgende zetten in online handel.

E-commerce is hot!
Elke consument ondergaat bij gerenommeerde webshops als Coolblue, Bol.com en Wehkamp de perfecte digitale ervaring. In de zakelijke markt verwacht deze consument tegenwoordig dezelfde user experience: 24/7 beschikbaarheid, real-time voorraad- en leveringsinformatie, en het liefst ook nog eens direct antwoord op vragen. Bedrijven die aan deze vraag kunnen voldoen hebben een voorsprong.

Gamechangers in de uitzendbranche
Om deze groei en trend te ondersteunen zijn de werknemers van groot belang! Frank van Gool, CEO, OTTO Work Force presenteerde tijdens het NDD-congres, de ‘Gamechangers in de uitzendbranche’. Big data en Virtual reality. Hij nam iedereen mee in een compleet nieuwe manier van het matchen van werknemers. Een systeem waarbij op basis van big data de beste match gemaakt kan worden tussen klant en kandidaat. Dit gebeurt middels een ‘Best performer’-profiel, gebaseerd op de beste performers bij de klant zelf. Ook konden de deelnemers live een training voor nieuwe magazijnmedewerkers testen via virtual reality.

Met deze tools biedt OTTO een volwaardige oplossing bij het trainen en matchen van flexmedewerkers.