OTTO Media

07 jul 2021
Frank van Gool   Flexmarkt 07072021Artboard 2

Flexmarkt: OTTO Work Force groeit onverstoorbaar door

Categorie: Nieuws

Bron: Flexmarkt

Alsof er geen corona bestond groeide Otto Work Force Nederland afgelopen jaar met 40%. Het bedrijf had veel baat bij zijn focus op de logistiek. Maar om nou te zeggen dat het bedrijf zo hard groeide door corona is ook niet waar, zegt directeur Frank van Gool. “Vanaf de oprichting, meer dan tien jaar geleden, zijn we elk jaar harder dan 20% gegroeid.”

Hard groeien, normaal al geen sinecure, maar in coronajaar 2020 helemaal een prestatie van formaat. Net als eerdere jaren heeft Flexmarkt zijn Omzetranglijst in segmenten ingedeeld en per segment een bedrijf tot winnaar uitgeroepen. In de categorie 150 – 500 miljoen euro jaaromzet boekte Otto Work Force Nederland een omzetgroei van 40% (omzet 2020: 451,6 miljoen euro).

 

 

Van Gool: “Ook in het eerste kwartaal van dit jaar zitten we weer op meer dan 40% Het gaat om focus en het bieden van kwaliteit. Wij zijn marktleider uitzenden in de logistiek in Nederland. Supermarkten, e-commerce: dat nam natuurlijk enorm toe.”

Arbeidsmigranten

Van Gool is directeur van een bedrijf dat groot is geworden met arbeidsmigranten uit Oost-Europa. Wat hem betreft worden de uitzendvergunning en certificering van huisvesting voor arbeidsmigranten liever vandaag dan morgen (her)ingevoerd. “Al die misstanden, daar hebben wij last van. Want dat straalt ook af op de bonafide bedrijven in de sector.”

Lees ook: OTTO Work Force spil in discussie over de arbeidsmigrant

OTTO zelf biedt op grote schaal huisvesting aan arbeidsmigranten. Niet geheel tot genoegen van Van Gool overigens. “Wij verliezen er alleen maar op, dus het liefst stoppen we ermee. We zijn uitzenders, geen pandjesbazen. Maar ja, Nederlanders wachten vaak al jaren op een woning. Hoe moeten arbeidsmigranten dan aan een woning komen?”