OTTO Media

05 dec 2021
5. Visual - NL - Arbeidsmigranten (3)

Share My Voice: laat je horen

Categorie: Nieuws

Nederland kan niet zonder arbeidsmigranten. Er werken honderdduizenden arbeidsmigranten uit de hele wereld in Nederland en veel bedrijven hebben hen keihard nodig. Toch weten veel Nederlanders weinig over arbeidsmigranten en is er veel onwetendheid. Ook wordt er vooral gesproken óver arbeidsmigranten, maar nauwelijks mét arbeidsmigranten. Daarom wil Share My Voice de stem van de arbeidsmigrant zélf laten horen door korte onderzoeken uit te voeren onder arbeidsmigranten.

Hoe denken arbeidsmigranten over Nederland?

Arbeidsmigranten zijn van groot belang voor Nederland. Maar er wordt nauwelijks geluisterd naar hun meningen, gevoelens en ervaringen. De stem van de arbeidsmigrant wordt hierdoor niet gehoord. Daarom is Share My Voice opgericht. Share My Voice is een onafhankelijk onderzoekspanel ván en vóór arbeidsmigranten. Via Share my Voice worden korte onderzoeken gedaan om de stem van arbeidsmigranten zélf te laten horen, zodat wij bedrijven en overheden kunnen helpen met nieuwe kennis en het nemen van betere beslissingen.

Deel ook je mening!

Voor ons nieuwste onderzoek hebben we ook jouw hulp nodig, dus doe mee aan dit korte onderzoek en laat ook jouw stem horen! Het onderzoek gaat over training en opleiding op het werk en jouw toekomstplannen, in Nederland of daarbuiten. Deel je mening en ervaringen en doe mee!

Help mee het werk- en leefgenot van arbeidsmigranten te verbeteren en laat je stem horen via www.sharemyvoice.nl!

Onafhankelijk onderzoek

Share My Voice wordt uitgevoerd in opdracht van Het Kenniscentrum Arbeidsmigranten: een onafhankelijke stichting gericht op het ontwikkelen en verzamelen van kennis over arbeidsmigranten. Er worden allerlei onderzoeken uitgevoerd onder arbeidsmigranten, bijvoorbeeld over werkomstandigheden, huisvesting, integratie, ambities en toekomstperspectief. Hiermee willen wij burgers, bedrijven, overheden en andere partijen beter informeren over arbeidsmigranten. Dat geeft hen meer kennis, waardoor zij arbeidsmigranten beter kunnen binden, boeien en behouden en betere beslissingen kunnen nemen. Denk bijvoorbeeld aan andere, goedkopere vormen van huisvesting, meer ontwikkelmogelijkheden op het werk en een betere beeldvorming onder Nederlanders.